Rozważania o życiu i śmierci na przykładzie „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowania - klp.pl
Streszczenia i opracowania lektur szkolnych klp klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
2. Lęk przed śmiercią jest wszechobecny, niszczy psychikę ludzi.

3. Śmierć w obozie jest anonimowa – skazańcy nie wiedzą, co dzieje się z ciałami zmarłych, gdzie zostają pochowani, czy ich rodziny zostaną powiadomione o ich śmierci.

4. Śmierć w obozie jest niczym błędne koło – ludzie uciekają przed nią, pracując, lecz praca ponad siły w trudnych warunkach niszczy ich organizmy i przyspiesza śmierć. Inni uciekają przed powolnym konaniem z głodu i wycieńczenia, popełniając samobójstwo. Dla niektórych więźniów jest ona wybawieniem.

5. Śmierć w obozie jest zjawiskiem tak powszechnym, że ludzie obojętnieją wobec śmierci towarzyszy niedoli, nie potrafią współczuć ani pomagać tym, którzy trafili do „trupiarni”.

6. Ostatnim etapem życia w obozie jest „trupiarnia” – ci, którzy tu trafiają, bezwolnie poddają się nieuchronności swego losu i powoli konają w głodu.

Zakończenie
Zastanów się, w jakim stopniu postrzeganie życia i śmierci w obozie pracy różni się od sposobu, w jaki pojęcia te traktowane są w normalnych warunkach przez wolnego człowieka. Jakie czynniki determinowały życie i śmierć w obozie pracy?


strona:   - 1 -  - 2 - 

Polecasz ten artykuł?TAK NIEUdostępnij


  Dowiedz się więcej
1  Inny świat - streszczenie
2  Geneza „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
3  “Obozowe zmory” - głód, choroby, śmierć



Komentarze: Rozważania o życiu i śmierci na przykładzie „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowania

Dodaj komentarz (komentarz może pojawić się w serwisie z opóźnieniem)
Imię:
Komentarz:
 





Streszczenia książek
Tagi: