Rozważania o życiu i śmierci na przykładzie „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowania
klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
2. Lęk przed śmiercią jest wszechobecny, niszczy psychikę ludzi.

3. Śmierć w obozie jest anonimowa – skazańcy nie wiedzą, co dzieje się z ciałami zmarłych, gdzie zostają pochowani, czy ich rodziny zostaną powiadomione o ich śmierci.

4. Śmierć w obozie jest niczym błędne koło – ludzie uciekają przed nią, pracując, lecz praca ponad siły w trudnych warunkach niszczy ich organizmy i przyspiesza śmierć. Inni uciekają przed powolnym konaniem z głodu i wycieńczenia, popełniając samobójstwo. Dla niektórych więźniów jest ona wybawieniem.

5. Śmierć w obozie jest zjawiskiem tak powszechnym, że ludzie obojętnieją wobec śmierci towarzyszy niedoli, nie potrafią współczuć ani pomagać tym, którzy trafili do „trupiarni”.

6. Ostatnim etapem życia w obozie jest „trupiarnia” – ci, którzy tu trafiają, bezwolnie poddają się nieuchronności swego losu i powoli konają w głodu.Zakończenie
Zastanów się, w jakim stopniu postrzeganie życia i śmierci w obozie pracy różni się od sposobu, w jaki pojęcia te traktowane są w normalnych warunkach przez wolnego człowieka. Jakie czynniki determinowały życie i śmierć w obozie pracy?

strona:   - 1 -  - 2 - 


  Dowiedz się więcej
1  Sens epilogu Innego świata
2  Nieludzki świat radzieckich obozów pracy na przykładzie „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowania
3  Państwo totalitarne na przykładzie „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego



Komentarze
artykuł / utwór: Rozważania o życiu i śmierci na przykładzie „Innego świata” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowania






    Tagi: